Jumaat, 4 Januari 2013

Kantin di Hari Pertama Persekolahan Tahun 2013

Assalamualaikum.

Selamat kembali ke sekolah kepada semua murid dan guru. Semoga kehadiraan pada sesi persekolahan tahun 2013 memberi kekuatan dan semangat dalam diri masing-masing. Jika dahulu semangat yang utuh semakin luntur, kini kembalikan semangat itu untuk melakar lagi kecemerlangan-kecemerlangan yang telah dicapai pada tahun-tahun sebelumnya. Pada murid baharu terutamanya murid Tahun 1 2013, selamat datang diucapkan.

Untuk tiga hari pertama antara 2-4 Januari 2013, kantin SK Taman Seroja telah beroperasi dengan jayanya. Untuk makluman, pengusaha kantin bagi tahun ini adalah daripada syarikat yang sama seperti tahun lepas iaitu Syarikat L.A Chattering Sdn. Bhd yang mana ia telah beroperasi di sekolah ini buat tahun ke tujuh. Tahniah diucapkan daripada Unit Kantin dan diharapkan agar wujud penambahbaikan daripada tahun-tahun sebelumnya.

Tinjauan untuk minggu pertama persekolahan telah dijalankan seperti biasa melalui pemantauan kendiri oleh pihak pengusaha kantin serta disahkan oleh Unit Kantin di mana terdapat penambahbaikan daripada beberapa aspek iaitu:

1- Tukang masak yang baharu yang khusus menyediakan masakan berat dan panas.
2- Kebersihan dan keceriaan ditambah baik terutamanya lukisan mural di dinding kantin.
3- Perkakasan hidangan yang baharu termasuk rak pinggan dan cawan yang disediakan dalam bilik makan guru.
4- Menu masakan yang pelbagai dan ada penyediaan ulangan atau tambahan jika hidangan pertama telah habis sebagai alternatif terutamanya untuk guru dan murid Tahap 2.
5- Meja dan kerusi ada penambahan yang dibeli oleh piahk sekolah iaitu sebanyak 10 buah meja dan 20 buah kerusi bangku untuk kemudahan murid yang boleh memuatkan 400 orang murid dalam satu sesi rehat.
6- Mengurangkan penggunaan plastik kepada murid terutamanya plastik minuman bagi mengelakkan adanya sampah yang di buang di merata-rata tempat semasa waktu rehat.

Berikut dipaparkan foto-foto yang menggambarkan panorama dan situasi waktu rehat di kantin sekolah.

Guru-guru menikmati hidangan.

En. Suhaimi Osman sedang memperkenalkan kantin kepada murid Tahun 1. 

Murid membeli makanan. Masih tidak beratur sepenuhnya.

Tersenyum simpul tanda puas hati dengan perkhidmatan kantin tahun ini? 

Perhimpunan rasmi di hari pertama persekolahan sesi 2013.

Ibu bapa murid membantu murid (anak sendiri) membeli makanan.

Ibu bapa menemani anak makan pada waktu rehat.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan